vineri, 26 decembrie 2014

Mănâncă, roagă-te, iubește de Elizabeth Gilbert

Sursă imagine: internet

Mănâncă, roagă-te, iubește a fost una dintre cărțile care mi-au făcut cu ochiul doar după titlu și copertă, a fost o carte după care am râvnit, și într-un final am fost foarte fericită să o țin în mâini.

Mănâncă, roagă-te, iubește este o carte pot spune interesantă, plină de învățături noi și frumoasă. Găsim aici povestea unui om, o viață, găsim credință, mâncare bună de îți faci pofte doar citind dar și informații despre anumite culturi, despre oameni din alte părți ale lumii (părți în care eu personal nu am fost, deși mi-ar plăcea).

Nu pot spune că iubesc cartea sau că am rămas ”uau” dar pot spune că este o carte care m-a făcut să îl simt pe Dumnezeu mai aproape, care m-a făcut să văd și un alt mod de a-L cunoaște pe Dumnezeu, o carte care m-a făcut să spun: ”vreau să încerc și eu să meditez!”.

Povestea lui Liz (după ce am citit cartea simt că îi pot spune așa, întrucât așa mi-a rămas în minte din carte) nu este cum mă așteptam să fie. Am aflat abia după ce am ținut cartea în mână că este o biografie, am răsfoit-o și mi-am zis dezamăgită: nu prea are dialoguri, biografie..ah...mi-am luat țeapă”, iar mai apoi m-am gândit că această carte trebuie să fie încărcată cu cine știe ce suferință, dar nu a fost așa.

Mănâncă, roagă-te, iubește m-a făcut să stau cu pixul în mână, nu rezistam să dau pagină după pagină fără să îmi scot citate. Gândurile expuse în carte sunt foarte frumoase. Nu o să neg, am avut și momente în care mi se părea că descrie prea multe lucruri, și mi se păreau chiar plictisitoare acele pagini, ca să nu mai spun că eu nu cred în vraci, nu prea văd o legătură între vraci și Dumnezeu.

Nu vă mai spun mai multe, vă recomand cartea!

Citate:

”Așa se  întâmplă când vine vorba de viețile noastre - nu există nici o comisie de analiză, nici o modalitate de a afla cum am fi fost dacă una dintre variabile ar fi fost diferită.” 

”Dar simplul fapt că lumea e atât de complexă e chiar motivul pentru care, câteodată, trebuie să privim în afara ei pentru a găsi ajutor și să apelăm la o instanță mai înaltă pentru a ne regăsi liniștea”

”Dumnezeu nu se ascunde în scrieri dogmatice sau pe un tron pierdut în înaltul cerului, ci că El se află incredibil de aproape de noi , mult mai aproape decât ne putem închipui, și că respiră prin inimile noastre.”

”Cred într-un Dumnezeu magnific.”

Nota:4/5

12 comentarii:

  1. Am vazut filmul. Desi nu e deloc genul meu de film, mi-a placut. :)
    PS : Craciun fericit. Cu ceva intarziere :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu vreau sa imi iau filmul sa il vad, sunt tare curioasa cum e.

      P.S. multumesc, se accepta si asa, Craciun fericit si tie tot cu intarziere, si bine ai revenit :)

      Ștergere
    2. hehe. E mult spus am revenit. Mai arunc si eu cate un ochi pe ici colo. :D

      Ștergere
  2. Nu am citit cartea, dar dupa titlu si recomandarile tale, pare a fi o carte care merita citita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Filmul e fain, mi-a placut. Poate intr-o zi o sa ajung sa citesc si cartea :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am uitat si eu la film dupa ce am citit cartea, si pot spune ca e mult mai frumoasa cartea. Ofera mai multe explicatii, citate, idei...si e mult mai bine dezvoltat totul...plus ca in film sunt unele mici schimbari...Chiar ti-o recomand!

      Ștergere
  4. Trebuie sa-mi fac elan sa mai citesc si genul acesta de literatura, m-am indepartat tare mult de starea de spirit necesara. Sa ai un An Nou plin de surprize placute!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa faci, ca se merita! :)

      Un An Nou plin de bucurii si surprize placute iti doresc si eu!
      Multumesc!

      Ștergere
  5. Lavinia, mie mi-a placut foarte mult aceasta carte... Toti oamenii din acest secol ar trebui sa o citeasca. Filmul nu l-am vazut si nu cred ca e atat de bun ca cartea :) Te pup frumoaso! Liuba x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut, e chiar frumoasa, plina invataturi!

      Filmul dupa parerea mea nu se compara cu cartea!

      Te pup Liuba :*

      Ștergere

Lasă gândurile tale aici...

Share button